Hoe kunt u uw coachingsvaardigheden verbeteren

Coach Zeeland

 

Coaching vindt hoofdzakelijk plaats per telefoon en soms persoonlijk, gedurende een aantal sessies. De sessies volgen een agenda die is overeengekomen tussen de coach en de coachee. Alle bijeenkomsten vinden plaats op verbintenis van beide partijen.

De coach roept de hulp in van coachees om het Revisieproces van werknemers te ondersteunen. Het doel is hen te helpen hun werkgerelateerde vaardigheden te verbeteren.

Coaching is het meest effectief wanneer de coachee significante vooruitgang kan vaststellen. Dit is misschien niet direct zichtbaar voor de coachee, maar het kan een duidelijk effect zijn. Dit kan een effect zijn van het “slow-reading” of “prototype” van coaching, maar het is het meest duidelijke effect. Meestal zal een cliënt voelen en lijken te verbeteren. Dit is niet altijd het geval, dus een goede coach zal zich concentreren op bepaalde gebieden voor zelfanalyse.

Zonder coaching is het onwaarschijnlijk dat werknemers in staat zijn een prijs te winnen voor verbetering van de werkprestaties. En dat is het primaire doel van de coaching.

Hoe vaak bent u niet een aantal jaren in een kantooromgeving werkzaam geweest, af en toe met de vraag: “Wat heb ik gedaan om het functioneren van het personeel beter op mijn behoeften af te stemmen?” Toch heeft u in al die tijd niet altijd het juiste antwoord kunnen vinden. U wist wel dat een bepaalde werknemer zijn plicht verzaakte, maar het was moeilijk vast te stellen waar het precies aan lag. Waarom is dat?

Omdat het probleem niet ligt in wat de werknemer doet, maar gewoon in het feit dat hij er niet in slaagt doeltreffender leiding te geven. “Vaak dacht ik dat dit de manier was om de gewenste prestaties uit het personeel te halen,” zegt een manager, “maar nu denk ik dat ik beter weet.”

Je hoeft geen psycholoog te zijn om dit in te zien. Wanneer een bepaalde werknemer Wayne u vertelt: “Ik kon niet begrijpen waarom de manager deze persoon niet als manager gebruikte. Ze hebben zoveel voor me gedaan”, wat zit je dan dwars? Het was tenslotte “zijn” manager; was het niet zijn verantwoordelijkheid om deze persoon op te leiden? Uiteindelijk vindt Wayne dat zijn manager altijd nee zegt; voor alles behalve “wanneer ik weet dat het gedaan moet worden.” Wayne voelt zich gefrustreerd dat iemand van wie hij dacht dat hij zo’n mooie toekomst had, voor de rest van zijn leven hetzelfde moet blijven doen. Hij is het al snel ontgroeid.

Wanneer een leider “weet” dat hij een effectievere coach moet zijn, zal hij de impuls om coachees af te wijzen onder ogen zien en overwinnen. De ongemakkelijke ervaring van de bedrijfsomgeving van de manager gaat tenslotte over coachen. Je krijgt geen keuze.

Het proces van coaching is eenvoudig. Je hoeft geen psycholoog of een Engelse voetbalster te zijn om er op lange termijn profijt van te hebben. De principes zijn eenvoudig en recht door zee. Je moet de moed hebben om de coachee te vertrouwen. Je moet in staat zijn om krachtige, moeilijke vragen te stellen. Je moet een effectieve coachee zijn.

Dit artikel heeft drie stappen besproken die ervoor zorgen dat je leiderschapscoaching onder de knie krijgt. Laten we aannemen dat je bekend bent met alle basisprincipes. minimumschrijver een twee weken durend programma zoals gewoonlijk wordt aangeboden. Zal je in staat zijn om coaching als je nieuwe carrière te ondernemen zonder de hulp van de coaching alliantie? Je zou een mentor nodig hebben die dat proces heeft doorgemaakt en bereid is je te helpen. Dan heb je een systeem nodig dat een coaching ondersteuningssysteem biedt.

Tussen haakjes, als bedrijfsconsultant heb ik twaalf keer coaching meegemaakt en onderwezen. Ik begrijp en hoor zeker het ongemak dat wordt gevoeld door bedrijfsleiders die coaching niet omarmen.

 

LEES MEER : 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *