De Veelvoorkomende Oorzaken van Negatieve Ervaring op Atletisch Gebied

Dansles Culemborg

De gemeenschappelijke oorzaak van negatieve ervaringen op elk atletisch gebied De gemeenschappelijke oorzaak van negatieve ervaringen op uw atletisch gebied in de vorm van slechte prestaties en algemene pijnlijkheid is deesteadervaring(leren doen dan slechte prestaties) die zich in onze al te korte tijd voordoet. Het is zo moeilijk wanneer we iets leren dat zo weinig tijd vergt om te leren doen. Wij (coaches en ouders) leggen zoveel druk op onze jonge atleten wanneer zij voor het eerst beginnen in onze atletiekgebieden. Dit creëert een mentale barrière voor veel atleten aan het begin van atletiekcompetitie omdat het moeilijker is dan dezelfde activiteiten en opeenvolgende nummers te doen. Vele malen ervaren atleten een slechte ervaring in het zich herinneren hoe het is om het goed te doen in de voorafgaande pogingen.

We kunnen de kleine lessen vergeten die sporters de waarde leren inzien van het feit dat ze in een “samenhangend en effectief systeem” zitten. Zodra sporters deze lessen niet beginnen te leren en afhaken bij het aanleren van nieuwe vaardigheden, beginnen ze dezelfde fouten te herhalen die ze in het verleden hebben gemaakt. Dit is de reden waarom nieuwe atleten vaak meteen leer- en prestatieachterstanden oplopen. Ik werk voortdurend met nieuwe atleten om deze leercurve te maximaliseren zodat ze op hun best kunnen leren en presteren, dit is waarom gewoon een bezoek aan een leerschool, bijvoorbeeld een dansschool of gymnastiekacademie, zo belangrijk is. Ik vind het altijd gemakkelijker om te coachen als ik de basisbeginselen ken en weet hoe ik ze in een live-omgeving moet uitvoeren.

Ik begin meer belangstelling te krijgen voor de omgeving waarin de nieuwe en lerende atleten worden gehouden. Ik wil de sportschool bezoeken om te zien hoe de faciliteiten zijn, hoeveel tijd er nodig is (is het schema beschikbaar), hoeveel hulp de instructeurs nodig hebben, al deze gebieden zullen een invloed hebben op de leercurve. Wij moeten in onze sportscholen proactief te werk gaan, zodat wij de leercurve kunnen handhaven en zelfs verbeteren.

Zo’n bezoek aan de sportschool is de moeite waard, zelfs als u geen atleten wilt coachen – controleer de faciliteiten, praat met de instructeurs, maak de sportschoolomgeving gemakkelijker, minder Stress, veiliger omgeving, meer aanmoediging, stel veel vragen (vertel wat er gaat gebeuren als haar/zijn atleet niet presteert en hoe hij/zij zich zal verbeteren) Zou u dit doen? Waarom zou u dit doen? Hier zijn de statistieken, 90% van de problemen die atleten ervaren in hun sportschool komen door een gebrek aan een enthousiasteling die aanwezig is. 4 belangrijke fasen voor het coachen van atleten Ik wil de nadruk leggen op de vier belangrijkste fasen die je als coach doorloopt, zodat Coaches kunnen begrijpen wat je probeert te bereiken met je atleten. Hier zijn de vier fasen:

1. BEVESTIGEN het geloof en de daden van de atleet. De coach zal met de atleet samenwerken om zijn overtuigingen, ervaringen, gewoonten, opvattingen en handelingen te veranderen. Het is een lang proces en niet altijd een plezierig of gemakkelijk proces. Het kan zijn dat u de sporter voorzichtig moet overhalen om zijn huidige zwakke punten te erkennen, u te vertellen wat hij wil bereiken (ik wil de beste zijn, ik wil elke wedstrijd winnen, ik wil alles doen, etc.), of zelfs om de manier waarop hij denkt en praat te veranderen. Het proces is erop gericht de huidige prestatie om te zetten in de prestatie die de atleet in de toekomst zal bereiken. 2. INITIATIEF van het actieplan en opstelling van het plan Zodra je de huidige slechte prestaties van de atleten met hen hebt besproken en hun overtuigingen hebt veranderd, zul je als coach beginnen te formuleren hoe je dingen wilt veranderen. Je kunt bijvoorbeeld zeggen: “Ik wil dat je stopt om de hele tijd zo negatief te zijn, ik wil dat je je realiseert dat alleen omdat je een slechte dag had, het niet betekent dat je een slechte periode zult hebben, periode na periode”. Dit verwijst naar de manier waarop je de sporter ‘oprecht’ vraagt om zijn intern gegenereerde overtuigingen en gedragingen te veranderen.

Lees meer

Dansschool

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *