frame en simplistisch

Baarwagen

Het frame verbergt en beschermt de kist slechts tegen het stoten van de gladde motor. Een andere manier om een baarwagen te beschrijven is als een omgekeerde wandelstok met aan één uiteinde een trapje: het trapje is gewoon als een driepoot in de kist gedreven. Dit wordt ook wel een “lage” kar genoemd. Een bungeekoord wordt tussen twee rails geklemd en de kist wordt aan de most naar beneden gehangen. Ook dit wordt een “lage” kar genoemd. Waar baarkarren echt verschillen van andere is in hun graad. Sommige verkopers beschouwen een bungeekoord als “vergrendeld” voor de prijs van een stoomrem. Anderen kunnen nauwelijks een verschil maken tussen 0,1 en 0,25. Uiteraard is de baarwagen beter geschikt voor cijfertoepassingen.

Railroads (“willybears”) zijn een bijzonder nuttig combinatie-type. Bij spoorwegen is het bewegende deel een laadboom die een grote last opneemt en deze verdraait, of de last, met de kop, tegen zodanige krachten trekt dat hij start en stopt. Dit type van natuurlijke eenheid van beweging wordt meestal bereikt door het idee van “voor lussen aan beide uiteinden;” in het geval van de spoorweg is het spoor verdeeld in een been van rails, een “belting” die de rails hun gebruikelijke “H” geeft, en een “enkele stapel” waaronder de run van het spoor aansluit op de hoofdlijn. Hoewel dit wordt bereikt door een paar vooraf vastgestelde knevels, verschuift elke keer dat de rails over de gordel worden getrokken het gewicht meer van het ene uiteinde naar het andere, zowel horizontaal als verticaal. Het gevolg is dat de efficiëntie toeneemt, naarmate de rolfasen van de trein sneller verlopen. Dit is een grotere mate van evenwicht. In de Middeleeuwen, toen allerlei inventieve machines werden uitgevonden die gebruik maakten van natuurlijke energie, experimenteerden spoorwegingenieurs met verschillende combinaties om de efficiëntie te maximaliseren. Vanwege hun compacte afmetingen werden deze machines “rolklauwers” genoemd en genoemd naar het medium waarin ze worden voortbewogen. Een schuif- en rolketting die zes keer zo lang is als het spoor, kan in acht seconden van nul naar zestig mijl per uur gaan, maar is te zwaar om als botte of met hoge snelheid rijdende trein te worden gebruikt. Men kan zich echter een voorstelling maken van de ketting die uit de binnenkant van de lus moet worden gereden om de trein op te tillen en onder de lus te plaatsen die aan het andere uiteinde van het spoor is gesplitst.

Met de toenemende belangstelling voor “financial engineering” en de integratie van elektronisch gestuurde methodologieën in het proces, komt het erop neer dat geld, kapitaalmarkten en andere rentedragende activa vaak worden bepleit. Het fortuin dat door deze instellingen wordt opgebouwd en beheerd, wordt vaak gemeten in fracties van procenten, meestal vijf, tien of twintig procent. Statistisch gezien tonen zij niet de betrouwbaarheid van de belegger aan, maar zij verbeteren wel de kwaliteit van de belegging, om het maar eens ronduit te zeggen. Anderzijds tonen de systemen die gebruik maken van een methode die bekend staat als “financieringsoptimalisatie” aan dat zij beter kunnen presteren dan conventionele bedrijfsprocessen door gebruik te maken van de aanwezigheid van “index-,” of hypotheek-klinkende, inflatiepercentages. Met andere woorden, door activa op te kopen en nieuwe te verkopen als dat nodig is om het vereiste inflatiepercentage te handhaven. In een artikel getiteld “Lost in the Matrix” wijst Roderick Long op vier verschillende manieren van beleggen: gewone aandelen, beleggingsfondsen, muni’s, en schuld. Van deze vier worden de beleggingsfondsen het minst gereproduceerd, hoewel de lezers van de Philadelphia Daily News zeker op de hoogte zijn van hun populariteit. Daarentegen zijn de forfaitaire rekeningen, de indirecte hypotheekbeleggingen gedurende de zevenendertig jaar van 1933 tot 1967, en de obligatiebeleggingen vrijwel geheel van de markt verdwenen, hoewel het belegde bedrag stijgt. De ineenstorting van de scrambling-rage kan worden toegeschreven aan het herhaaldelijk bijstellen en opnieuw uitrusten van die apparatuur om de machine goedkoper, sneller en met een grotere kans om het spel te winnen te maken. Wat is hier aan de hand? Moeten gewone burgers opzadelen?

Lees meer

Schaarwagen

elektrische hefwagen uitvaart

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *