Leergehandicapte kinderen

Onderwijs ondersteuning Amstelveen

Als ouder zult u een nauwe rol moeten spelen bij de beslissing wat het beste is voor uw kind. Dit betekent niet noodzakelijk dat u alle controle opgeeft, maar dat u de leerkracht toestaat uw suggesties te gebruiken en u helpt het onderwijsproces te controleren. Het is altijd nuttig om van tevoren parameters vast te stellen. Dit betekent dat er duidelijke doelen zijn om naar toe te werken. Verder kunt u opzeggen als doelen niet worden bereikt.

Bepaal een lijst van punten waarvan u wilt dat de leerkracht probeert uw kind te helpen. Als het om lezen gaat, werk dan samen met de leerkracht om het schoolboek te laten onderzoeken en geschikte leesmaterialen te selecteren. U kunt aandringen op regelmatige evaluaties! Dit kan privé geregeld worden of in onderling overleg met de leraar. Bespreek met de leerkracht manieren om gedragsinventarisaties (AID) te maken van de zwakke en sterke punten van uw kind. De leerkracht zal weten hoe hij uw kind het doeltreffendst kan helpen. Ken uw kind en uw gezin. Welke zwakke punten uw kind heeft en welke gebieden hij of zij in de toekomst waarschijnlijk zal ontwikkelen. Vraag naar de capaciteiten van uw kind. Heeft uw kind leermoeilijkheden? Hoe zit het met andere familieleden? Zijn er vrienden van uw kind met leerstoornissen?

U bent niet de enige die vragen zal hebben over de toekomst van een kind met leermoeilijkheden. Tweedeklassers met ADHD worden vaak verkeerd begrepen en worden geconfronteerd met volwassenen die hun hulp vragen bij eenvoudige taken. Deze kinderen kunnen verkeerd worden geïnterpreteerd als gemakkelijk afgeleid of geldzuchtig. Hoe leert een kind met leermoeilijkheden? Kinderen met leermoeilijkheden leren anders. Begrijpen hoe een kind leert is belangrijk omdat verschillende  Een manier om na te denken over het soort leren dat uw gehandicapte kind leuk vindt, is na te denken over wat uw kind interesseert. Dit zijn de dingen die gehandicapte kinderen leuk vinden: Leren via plaatjes* Liedjes verzinnen* Verhaaltjes verzinnen* Bouwstenen laten uitlekken* Verhalen vertellen* Deze kunnen verrijkt worden met goed ontworpen etiketten, posters, spelletjes, enz.  Met wie spelen uw kinderen? * Wat voor soort dingen leren uw kinderen? * Welke onderwijs ondersteuning krijgt u van uw kinderen? * Hoe communiceert u met uw kinderen? * Hoe gaan uw kinderen met elkaar om? * Wat voor omgeving creëert u voor uw kind? * Bent u op de hoogte van de opvoedkundige mogelijkheden die andere ouders hebben? Denk na over de dingen die je kinderen leuk vinden. Creëren ze voor zichzelf, of helpen ze mee? Vergelijk de dingen die je kinderen leuk vinden om te doen. Dit meet ook hun succes. Vraag jezelf af onder welke omstandigheden je kinderen goed presteren?Maak een plan dat erop gericht is de dingen die u als uw sterke punten beoordeelt, te  combineren.

Lees meer

Training counseling

Jongeren Coach

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *