Top tien tips voor een goede sportmassage

Sportmassage Schiedam

Top tien tips voor een goede sportmassage Iedereen herstelt in een ander tempo. Het is normaal dat je spieren pijnlijk aanvoelen na een zware training of na hardlopen. Maar, de spieren zijn ontworpen om een bepaalde hoeveelheid stress aan te kunnen. Meestal massage parodie nummer een, is om langzaam te bewegen. Als je pijn hebt, verhoog dan het tempo. Massage is bedoeld om de spierspanning uit het weefsel te halen. Het is niet bedoeld om opwinding, spanningen of agitatie te creëren.

Drie dingen die werden getest en niet effectief bleken te zijn 1. Bij langdurige sportmassages (meer dan 30 minuten) was er duidelijk sprake van zweten in de weefsels, wat uiteindelijk leidde tot een hypoxische shock. Uit studies blijkt dat sporters in de WWE-sector een groot risico lopen deze effecten te ondervinden. Wanneer de gestimuleerde bloedsomloop hoog is, kan ook de celbeschadiging van de weefsels hoog zijn.

2. Langdurige sportmassages vertoonden een toename van spierpijn. Dit wijst erop dat de spieren meer beschadigde cellen hebben die verdere blessures aan de spieren kunnen veroorzaken. De schade ontstaat door het wrijven van de weefsels. Het schuren van de spieren in uw benen is ook een teken van een overbelaste spierpijn. Het kan zijn dat u uw tenen meer beweegt om aan de pijn te ontsnappen. Neem de tijd om de beweging van je tenen voor en na de 30 minuten massage te onderzoeken. Er zijn niet veel mensen die klagen over teenpijn nadat een masseuse hun voeten heeft gemasseerd. Degene die dit zo ervaarde had een blessure aan haar rechterteen.

3. Verschillende uitslag op hetzelfde lichaamsdeel toont aan dat de bloedcirculatie niet op alle delen van het lichaam gelijk is. Terwijl het ene lichaamsdeel misschien beter beweegt dan het andere, wordt de algehele bloedstroom in het lichaam aangetast.

4. Lage bloeddruk kan leiden tot de dood van een atleet. Hartproblemen en verstopte slagaders zijn veel voorkomende kwalen bij professionele atleten. Als u zich niet oververmoeid voelt en uw nachten goed verlopen, is het zeer waarschijnlijk dat uw hart in een gezonde conditie is.

5. Na een lange duurloop hebben de prestaties sterk te lijden onder de conditie van het lichaam. Het is dus het beste om fit en gezond te blijven om ervoor te zorgen dat uw lichaam maximaal kan presteren. Een lichaam dat in topvorm is, handelt niet alleen snel, het eet ook goed, drinkt voldoende en traint hard.

6. Gewichtsverlies en gewichtstoename gaan hand in hand. Het is niet omdat het eten van kleinere hoeveelheden bijdraagt tot gewichtsverlies; het is omdat u overtollige vetten verbrandt die zich gedurende maanden aan een stuk hebben opgehoopt.

7. Ieder mens is een kooldioxide-gevend organisme. Het aantal kilo’s kooldioxide dat u inademt, kan worden gemeten met monitors die rond de pols of de nek worden geplaatst. Hoge kooldioxideniveaus kunnen wijzen op problemen zoals nier- of leveraandoeningen.

8. Bekende bodybuilders aan de top van de voedselketen zijn Ronnie Coleman, Oleg Barsnar en Jose Castrillon, om er maar een paar te noemen. Bodybuilders eten hun calorieën samen, vandaar de term, triple funk.

9. Het ergste in de sport met betrekking tot supplementen is dat steroïden een populair middel zijn geworden bij bodybuilding en andere sporten. Niet alle supplementen die er zijn, zijn onschadelijk. De ontdekking van illegale stoffen brengt het leven van sporters in gevaar.

Lees meer

Pedicure

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *